Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2013

ΑΣΚΗΣΗ & ΓΥΝΑΙΚΑ (Β’ ΜΕΡΟΣ)


ΑΣΚΗΣΗ & ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
Έχει αποδειχθεί με έρευνες ότι η άσκηση μπορεί να βοηθήσει μια γυναίκα στην φάση της εγκυμοσύνης ποικιλοτρόπως. Μην ξεχνάμε ότι εκείνη την περίοδο συμβαίνουν πολλές αλλαγές στο σώμα μιας γυναίκας π.χ. ορμονικές, αύξηση βάρους, αύξηση κατανάλωσης οξυγόνου, αύξηση Βασικού Μεταβολισμού κ.α.! Για ποιους λόγους όμως πρέπει να ασκούνται οι γυναίκες σε αυτή την φάση; Τι έχουν να κερδίσουν; Επιγραμματικά μερικά από τα πλεονεκτήματα που μπορεί να έχει μια γυναίκα είναι:

Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2013

ΑΣΚΗΣΗ & ΓΥΝΑΙΚΑ (Α’ ΜΕΡΟΣ)


ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Μετά από πολύ καιρό επανέρχομαι με ένα άρθρο που αφορά τον περίπου μισό πληθυσμό του πλανήτη μας...τις γυναίκες! Υπάρχουν πολλά ερωτήματα, ζητήματα, απορίες, όπως θέλετε πείτε το, τα οποία απασχολούν όλες τις γυναίκες σε ότι έχει να κάνει με τον συνδυασμό της άσκησης και των διάφορων μεταβολών (π.χ. ορμονικές κ.α.) και όχι μόνο, που παρουσιάζει το γυναικείο σώμα. Τα τέσσερα πιο βασικά θέματα (που θα παρουσιάσω και αναλύσω σήμερα) που απασχολούν στην πλειοψηφία τις γυναίκες είναι:
  • Άσκηση και (αισθητικές) αλλαγές στο σώμα ανάλογα με το είδος άσκησης
  • Άσκηση και έμμηνος ρύση
  • Άσκηση και εγκυμοσύνη
  • Άσκηση και εμμηνόπαυση


Σάββατο, 2 Μαρτίου 2013


ΑΣΚΗΣΗ & ΔΙΑΒΗΤΗΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Αλήθεια....πόσες παθήσεις υπάρχουν που δυσκολεύουν πολλούς συνανθρώπους μας; Δυστυχώς ο αριθμός τους είναι μεγάλος όπως φυσικά και ο βαθμός σοβαρότητάς τους αλλά και κατά πόσο αυτό τους επηρεάζει στην καθημερινότητά τους. Πριν λίγο καιρό είχα γράψει ένα άρθρο για την αρθρίτιδα που δυσκολεύει ανθρώπους όλων των ηλικιών και κατά πόσο μπορεί να μας βοηθήσει η άσκηση στην αντιμετώπισή της (πέρα από τα φάρμακα και την διατροφή). Με βάση το προηγούμενό μου άρθρο για την διατροφή (τα προϊόντα light κ.α.), θα επικεντρωθώ στο θέμα της αντιμετώπισης του διαβήτη διαμέσου της άσκησης.

Ινσουλίνη & ένεση για χορήγησή της

Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013


ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΝΤΟΣ
& ΕΚΤΟΣ ΣΠΙΤΙΟΥ (Β’ ΜΕΡΟΣ)

Συνεχίζοντας το άρθρο στον τομέα της διατροφής και αφού έγιναν κατανοητές κάποιες βασικές αρχές, στο δεύτερο μέρος του άρθρου θα επικεντρωθώ σε ακόμα πιο πρακτικά και καθημερινά θέματα, όπως τι να τρώμε εκτός σπιτιού,  τι να προσέξουμε και σε τι να δίνουμε έμφαση αλλά και τι γίνεται με το προσωπικό πλάνο διατροφής.

Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2013


ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΝΤΟΣ
& ΕΚΤΟΣ ΣΠΙΤΙΟΥ (Α’ ΜΕΡΟΣ)

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ένας πολύ βασικός παράγοντας για να έχουμε αποδοτική άσκηση αλλά ταυτόχρονα και πολύ καλά ΟΡΑΤΑ αποτελέσματα είναι μέσω της διατροφής! Χωρίς αυτή όσο κι αν πασχίσουμε, όσο κι αν λιώσουμε στον ιδρώτα.....δύσκολα θα πετύχουμε τον στόχο μας! Χρειάζεται προγραμματισμός (σε λογικά πλαίσια) και τα υπόλοιπα θα έρθουν από μόνα τους!


Επίσης, όλοι ακούτε και διαβάζετε συνεχώς ότι για να κάνουμε μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή δεν πρέπει να τρώμε απέξω και άλλα τέτοια παρόμοια. Σε γενικές γραμμές το φαγητό που είναι μαγειρεμένο στο σπίτι από εμάς, με τρόφιμα αγορασμένα από εμάς, με μέσα που χρησιμοποιούμε εμείς με σωστό τρόπο (π.χ. όχι χιλιοχρησιμοποιημένο λάδι!) κ.α. είναι συνήθως η ΚΑΛΥΤΕΡΗ επιλογή!

Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι περισσότεροι λόγω  των καθημερινών μας ρυθμών, αναγκαζόμαστε πολλές φορές να πάρουμε κάτι γρήγορο απέξω είτε γιατί είμαστε πολύ κουρασμένοι για να μαγειρέψουμε ή απλά δεν προλάβαμε να κάνουμε τα ψώνια μας! Επίσης σίγουρα 1-2 φορές την εβδομάδα που θέλουμε να βγούμε με την παρέα μας δεν θα μείνουμε απαραίτητα μόνο σε έναν καφέ. Άρα τι θα πρέπει να προσέξουμε όταν έχουμε να κάνουμε με το φαγητό εκτός σπιτιού;

Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2013


ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ
ΣΕ...ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ!

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Διαβάσατε άρθρα για είδη προπονήσεων, πήρατε συμβουλές από φίλους, ειδικούς, ψαχτήκατε λίγο παραπάνω για το ποιο γυμναστήριο είναι κατάλληλο για εσάς, οπλιστήκατε με επιπλέον θέληση και όρεξη, και ήρθε η ώρα να προχωρήσετε στην πράξη! Θα προσπαθήσω να σας καθοδηγήσω με οτιδήποτε θα χρειαστείτε για να μπείτε στο «κλίμα» του γυμναστηρίου! Από την επιλογή ρούχων μέχρι το κομμάτι της υγιεινής και του εξατομικευμένου προγράμματος!

 

Πέμπτη, 7 Φεβρουαρίου 2013


ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΕ ΥΨΟΜΕΤΡΟ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Αρκετοί από εσάς μπορεί να έχετε ακούσει κατά καιρούς για διάφορους αθλητές ή και ομάδες να πηγαίνουν να κάνουν «προετοιμασία» (προπονήσεις φυσικής κατάστασης πριν την έναρξη της επίσημης περιόδου του αθλήματος) σε περιοχές με μεγάλο υψόμετρο (π.χ. βουνό). Για ποιους λόγους γίνεται αυτό; Ποια τα οφέλη; Ποιους πραγματικά ευνοεί; Είναι ασφαλές; Υπάρχουν και άλλα ερωτήματα ή παράγοντες που επηρεάζουν όλα αυτά (ακριβές υψόμετρο που είναι ιδανικό κ.α.) αλλά εμείς θα παραμείνουμε στα πιο απλά ώστε να έχουμε μια πρώτη άποψη.


Η συγκεκριμένη μέθοδος προπόνησης έχει σχολιαστεί πολύ μέσα στα χρόνια και έχουν διατυπωθεί διάφορες απόψεις. Ο σκοπός της είναι να έχουμε σημαντική και γρήγορη αύξηση των επιδόσεων.